وکیل تقسیم ترکه کرج - گروه وکلای البرز | موسسه حقوقی کرج
مشاوره حقوقیوکیلوکیل آنلاینوکیل زمین شهریوکیل ملکی و ثبتی

وکیل تقسیم ترکه کرج

وکیل تقسیم ترکه کرج

تقسیم ترکه از جمله اموری می باشد که پس از فوت وارث اتفاق می افتد و ورثه اقدام به تقسیم ترکه می کنند. ترکه در واقع مال و اموال، ثروت، دیون، بدهی به جا مانده از متوفی می باشد. تقسیم ترکه به کمک وکیل تقسیم ترکه(به انگلیسی:   division of inheritance lawyer) به راحت ترین شکل ممکن انجام می گیرد. به این شکل مشکلی برای هیچ کدام از وارثین به وجود نمی آید و تمامی آنها به حق قانونی خود می رسند.ما در این مقاله سعی داریم تا شما را با تقسیم ترکه و وکیل مجرب فعال در این حوزه حقوقی راهنمایی کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تقسیم ترکه و وکیل تقسیم ترکه این مقاله را مطالعه کنید تا بسیاری از سوالات شما در این باره رفع شود و به جوابی کامل و درست در مورد تقسیم ترکه برسید.

وکیل تقسیم ترکه کرج
وکیل تقسیم ترکه کرج

تقسیم ترکه

ترکه شامل مال و اموال به جا مانده از متوفی می باشد که تمامی آنها باید در میان وارثین تقسیم شوند. البته ترکه مثبت که شامل مال و اموال است قابلیت تقسیم دارد.‌ اما دیون و بدهکاری های متوفی به وارث نمی رسد و نمی توانند آن را تقسیم بندی کنند. البته باید توجه داشت که اگر متوفی دیون و بدهکاری داشته باشد با توجه به مال و دارایی که دارد، باید قبل از تقسیم ترکه مقداری از آن دارایی ها برای تسویه دیون و ‌بدهکاری دیگران کنار گذاشته شود. سپس تقسیم ترکه به صورت قانونی و با رعایت اصول انجام گیرد.

قبل از تقسیم ترکه وکیل تقسیم ترکه دیون برای تقسیم ترکه را شناسایی کرده و به تقسیم آنها اقدام می کند. از جمله دیونی که باید هزینه آن از مال ترکه جدا شوند و بهتر است این کار به کمک وکیل متخصص در این زمینه انجام گیرد عبارتند از:

  • هزینه کفن و دفن متوفی و سایر هزینه های ضروری
  • دیون وابسته به اعیان ترکه مانند دین دارای وثیقه که بسیار مقدم هستند و ابتدا باید بدهکاری های فرد متوفی پرداخت شوند
  • حقوق خدمه و کارگرانی که برای متوفی مشغول به فعالیت بودند
  • مطالبات اشخاص دیگر که مال آنها را فرد متوفی اداره می کرده است
  • نفقه زن و مهریه او در صورتی که زن در قید حیات باشد

این دیون قبل از تقسیم ترکه از مال جدا می شوند. سپس با توجه به تعداد ورثه تقسیم ترکه انجام می گیرد. حتی اگر متوفی فرزندی داشته باشد که هنوز جنین است تقسیم ترکه برای او نیز به درستی صورت می گیرد. تمامی این فعالیت ها با کمک مشاورین حقوقی مجرب و در واقع وکیل تقسیم ترکه، به بهترین شکل ممکن امکان پذیر می باشد. همچنین می توان در این راه کمک های لازم را از این افراد دریافت کرده و تقسیم ترکه را به درستی انجام داد.

موارد پیگیری تقسیم ترکه

همانطور که می دانید، تقسیم ترکه توسط وکیل مجرب در این زمینه به شکل کاملا عادلانه انجام می پذیرد. وجود این وکیل بسیار خوب می باشد و می تواند روند تقسیم ترکه را سریع تر کرده و موجب شد تا افراد بتوانند به شکل مقبول به حق خود برسند. در این راه وکیل تقسیم ترکه پیگیری های تقسیم ترکه را انجام داده و مواردی را رعایت می کند تا کار او به درست ترین شکل ممکن و به شکل کاملا قانونی صورت بگیرد.

موارد پیگیری تقسیم ترکه که حتما باید توسط وکیل فعال در این زمینه پیگیری شوند، شامل گواهی انحصار وراثت و مهر و موم ماترک می باشد. این مهر و موم باید حتما توسط وکیل انجام شوند. زیرا با وجود این مهر و موم دخل و تصرف غیر قانونی در اموال و تقسیم بندی آنها غیر ممکن می شود. این موارد توسط هر وکیل کاربلد و متخصصی به درستی رعایت می شوند و می توان با پیگیری های عالی و درست آنها در این موارد کار تقسیم ترکه را به بهترین و مطلوب ترین شکل ممکن به انجام رساند. به این شکل مشکلات بسیاری در این زمینه برطرف می شود و با وجود وکیل از ایجاد مسائل غیر قابل حل و دشوار نیز جلوگیری می شود.

وکیل تقسیم ترکه کرج
وکیل تقسیم ترکه کرج

دادخواست تقسیم ترکه چه ویژگی هایی دارد؟

دادخواست تقسیم ترکه پس از فوت وارث توسط وارثین او به صورت کاملا قانونی انجام می گیرد و وارثین توسط وکیل این کار را انجام می دهند. این دادخواست دارای ویژگی های مختلفی می باشد که با توجه به این ویژگی ها روند کار به صورت قانونی سریع تر و راحت تر می شود. از جمله ویژگی های تقسیم ترکه وجود نام و مشخصات کسی که دادخواست را انجام داده و فرد متوفی می باشد.

تعداد ورثه باید مشخص باشد و نام و مشخصات تمامی آنها در دست وکیل تقسیم ترکه باشد. سهام هر یک از وارثان نیز باید مشخص شود. پس از طی مراحل قانونی و پس از جدا کردن دیون و بدهکاری ها تقسیم ترکه با توجه به ویژگی های تقسیم ترکه و کامل بودن شهود و مدارک به شکل قانونی انجام می گیرد. وجود ویژگی های مهم تقسیم ترکه و کامل بودن تمامی مدارک برای انجام این کار و همچنین حضور وکیل مجرب در این زمینه برای روند هر چه سریع تر چنین فعالیت هایی فوق العاده مناسب و عالی می باشد. از این جهت می توان بهترین وکیل را برای کارهای حقوقی این چنینی خود انتخاب کرده و با مشاوره های حقوقی عالی آنها بهترین فعالیت ممکن را در این زمینه انجام داد.

وکیل تقسیم ترکه

داشتن وکیل برای تقسیم ترکه در هر زمان امری ضروری می باشد. مانند هر فعالیت حقوقی دیگری بهتر است چنین وکلایی برای تقسیم ترکه بر سر کار آمده و به درست ترین شکل ممکن این فعالیت انجام شود. تقسیم ترکه اگر در میان وراث اختلافی وجود نداشته باشد کاری بسیار راحت و آسان است و حتی ممکن است نیازی به وکیل نباشد. اما اگر وراث با هم دارای اختلاف باشند حضور وکیل تقسیم ترکه بسیار مهم می باشد. این وکیل می تواند اختلافات را از میان بردارد و به این صورت موجب تقسیم ترکه به بهترین شکل ممکن شود. در برخی از مواقع نیز ممکن است بین وراث مشکلی پیش نیاید. اما افراد به دلیل مشغله کاری و سریع تر پیش رفتن امور و همچنین به دلیل اینکه در خارج از شهر و یا خارج از کشور هستند امور مربوط به تقسیم ترکه را به دست وکیل فعال در این حوزه حقوقی می سپارند. در این صورت نیز وکیل مورد نظر می تواند با دریافت حق الوکاله مناسب امور موکل خود را در زمینه تقسیم ترکه به مطلوب ترین شکل ممکن حل و برطرف نماید.

وکیل می تواند مراحل تقسیم ترکه را به درستی انجام دهد. اگر وارثی هم وجود نداشت طبق وصیت نامه ای که متوفی قبل از مرگ به وکیل خود ارائه کرده است می تواند تقسیم ترکه را در بین کسانی که نامشان در وصیت نامه است تقسیم نماید. یا به صورت قانونی این مال در اختیار بیت المال قرار می گیرد‌. در تمام این مراحل وکیل تقسیم ترکه نقش مهم و اساسی دارد و می تواند موکلین خود را چه فرد متوفی قبل از مرگ و چه وراث را یاری کند و به برطرف شدن امور آنها کمک نماید.

وکیل تقسیم ترکه کرج
وکیل تقسیم ترکه کرج

وظیفه وکیل تقسیم ترکه

وکیل تقسیم ترکه از جمله وکلای حرفه ای هستند که بهترین راهنمایی های لازم را برای موکلین خود در اختیار آنان قرار می دهند. آن ها همچنین وظیفه دارند که کار تقسیم ترکه را به مطلوب ترین شکل ممکن انجام دهند. این وکلا موظف هستند تا اطلاعات کافی را در زمینه مراحل تقسیم ترکه در اختیار وراث قرار دهند. سپس بر اساس تعداد وراث و با شرایط درست و قانونی میزان سهم آنها از ارث را تقسیم بندی کرده و این اموال را در اختیار آنان قرار می دهند.

وکیل تقسیم ترکه همچنین وظیفه دارد به حل اختلافات بین وراث پرداخته و به گونه ای عمل کند که رضایت تمامی آنها فراهم شود و تقسیم ترکه با جلب رضایت مندی تمامی وراث انجام گیرد. بهترین و شناخته شده ترین وکیل تقسیم ترکه دارای وضایف دیگری همچون امین بودن و مورد اعتماد بودن می باشد و باید تمام تلاش خود را کند تا بهترین فعالیت حقوقی ممکن را برای موکلین خود انجام دهد. همچنین این وکیل وظیفه دارد تا در سریع ترین زمان ممکن و با هزینه های مناسب عمل تقسیم ترکه را پیش ببرد. به این‌ شکل از بروز مشکلات بسیار زیادی در بین افراد جلوگیری می شود.

این وکیل دارای وظایف فوق می باشد که می تواند با دریافت هزینه های عالی و مناسب امور خود را به درستی انجام دهد. هزینه ها و حق الوکاله ای که وکیل تقسیم ترکه از موکلین خود دریافت می کند با توجه به زمان حل این مشکلات و بر اساس انجام مشاوره های حقوقی این وکیل متفاوت می باشد. با این حال می توان هزینه های مناسبی را برای این کار صرف کرده و شاهد حل اختلافات در این زمینه و انجام تقسیم ترکه خوب و عالی و مورد قبول شد.

بهترین وکیل تقسیم ترکه وظایف و فعالیت های حقوقی خود را به شکلی صحیح و در سایه قانون و بر اساس مواد قانونی مورد توجهی انجام می دهد. از این جهت می توان با اعتماد کامل به آن ها تقسیم ترکه را به آن ها سپرد. به این شکل می توان تنها هزینه های مناسب حق الوکاله را پرداخت کرده و شاهد حل چنین امور حقوقی حتی به صورت غیر حضوری بود. اما اگر این وکیل در چنین اموری حضور نداشته باشد اختلافات بیشتر می شود و حتی هزینه های سرسام آور بسیار زیادی نیز برای انجام چنین اموری صرف می شوند. از این جهت می توان از مشاوره های حقوقی عالی ترین وکیل تقسیم ترکه در مجموعه ما بهره لازم را برد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
با ما تماس بگیرید