وکیل سرقت کرج - گروه وکلای البرز | موسسه حقوقی کرج
سرقتکیفریوکیل آنلاینوکیل جرائم و مجازاتهاوکیل سرقتوکیل کیفری

وکیل سرقت کرج

وکیل سرقت کرج

کار یک وکیل این است که بتواند با استفاده از تخصص و توانایی هایی که دارد از حقوق موکل خود دفاع کند. در دنیای پیشرفته امروز برای هر نوع شکایت حقوقی وکیل مرتبط با آن مشکل وجود دارد که به راحتی می ‌تواند از حقوق متشاکیان به بهترین نحو دفاع نماید. در بین انبوهی از وکلای متخصص ما قصد داریم به وکیل سرقت(به انگلیسی: theft lawyer) و نحوه کار آن در این مقاله بپردازیم. وکلای سرقت اشخاصی هستند که به پرونده ها و مواردی که به سرقت مربوط می ‌شوند رسیدگی می‌ کنند. این افراد از توانایی و اطلاعات کاملی در این زمینه برخوردار هستند و با بهره گیری از توانایی و تجربیات خود اقدام به بررسی این چنین پرونده‌هایی می ‌نمایند. در ادامه مطالب به نحوه کار این قشر از جامعه می پردازم با ما همراه باشید.

وکیل سرقت کرج
وکیل سرقت کرج

سرقت به چه مواردی اطلاق می‌شود؟

سرقت یکی از مهم ترین و بزرگترین جرم های شناخته شده است علیه اموال و مالکیت اشخاص به شمار می ‌رود. تعریف قانونی سرقت بر اساس ماده ۲۶۷ قانون مجازات اسلامی بدین شرح است: “ربودن مال متعلق به غیر بدون رضایت مالک را سرقت می گویند” در ادامه مطلب به شرح عناصری قانون جرم سرقت می پردازیم:

  • عنصر قانون:

عنصر قانون به عملی گفته می شود که در قانون و مقررات برای آن تعریف عنوان شده باشد و به تبع، جزایی نیز برای آن تعیین شده باشد. این عنصر در مورد تمام جرایم لازم الاجرا است و در صورتی که شخصی خلاف آن عمل نماید طبق قانون مجازات می شود.

  • عنصر مادی:

برای اینکه جرمی واقع شود به یک عامل نیاز است. به تعبیر بهتر باید عملی صورت بگیرد تا جرمی اتفاق بیوفتد! عنصر مادی به جرم هایی مثل سرقت، ربودن و یا جابجا کردن یک شیء به طور محرمانه و بدون اذن و رضایت مالک اطلاق می‌شود.

  • عنصر معنوی:

در تعریف عنصر معنوی باید بگوییم وقتی شخصی قصد انجام یک کار خاص مثل مالک شدن مالی بدون رضایت شخص داشته باشد. یا به زبان راحت تر وقتی قصد یک سوء نیت عام مثل دزدیدن و مالک شدن چیزی را دارد که متعلق به او نیست به این عمل عنصر معنوی گفته می‌ شود.

وکیل سرقت کیست؟

جرم سرقت از جمله جرایم کیفری است که در این عمل مال دیگری دزدیده می شود. حال این مال می تواند به شخص حقیقی یا حقوقی تعلق داشته باشد. این مقوله یکی از جرایم غیر قابل بخشش در قانون مملکت است. به همین دلیل اهمیت ویژه و به سزایی دارد. در چنین مواردی بهتر است که هم شاکی و هم متشاکی از یک وکیل پایه یک دادگستری برای سهولت در انجام کارهای پرونده استفاده نمایند.

وکیلی که در این خصوص تخصص و تجربه دارد وکیل سرقت است. این فرد در زمینه سرقت و انواع آن دانش و توانایی بالایی دارد و به آرا و رویه قضایی آشنا است. چنین فردی با تجربه قبول پرونده های گوناگون سرقت با همه ابعاد و زوایای این گونه پرونده‌ها آشنایی دارد که منجر به موفقیت او در حل چنین پرونده‌هایی بوده است. پس افرادی که از تمکن مالی برخوردار هستند در چنین مواردی حتماً کار را به یک وکیل متخصص و با تجربه در این در زمینه سرقت بسپارند.

وظایف وکیل سرقت

یک وکیل سرقت دارای وظایفی است که در زیر به آن اشاره می شود:

  • آگاهی کامل در زمینه این گونه جرائم دارد و دانش خود را در این حوزه به روز می نماید.
  • تمام سعی و تلاش خود را برای رفع اتهام از موکل خود می نماید و در صورتی که جرم او به اثبات برسد سعی در کاهش مجازات او با قوانین و ابزارهای تخفیفی می‌نماید.
  • تخصص و تبحر در تنظیم شکواییه و امانت دار بودن در حفظ حقوق موکل یکی دیگر از وظایف یک وکیل سرقت خوب و باتجربه است.
  • صادق و وظیفه‌شناس باشد و در مورد اموری که موکل از آن هیچ اطلاعی ندارد سوء استفاده نکند.
  • آگاهی موکل خود نسبت به جریان پرونده و حقوق او
  • از دادن امید واهی به موکل خود بپرهیزد.

انواع سرقت و مجازات آن

به طور کلی سرقت انواع مختلفی دارد مثل سرقت اینترنتی، مسلحانه، سرقت در روز یا شب، سرقت ساده، مشدد و… اما همه این سرقت ها با توجه به نوع مجازاتی که در قانون مدنی کشور وجود دارد و همچنین ماهیت جرم به دو نوع حدی و تعزیری تقسیم می ‌شوند که در ذیل به آن می پردازیم:

  • سرقت حدی:

در چنین سرقت‌هایی این جرم در شب انجام می شود و تعداد افراد سارق دو نفر یا بیشتر هستندکه یک نفر از آنها مسلح به سلاح ظاهری و یا مخفی است. در چنین مواردی سارقین از دیوار بالا می روند و هرز را شکسته یا کلید می سازند. در برخی موارد این افراد از یک لباس یا عنوان مشخص یا حتی محل سکونت خود برای کار و زندگی و سرقت استفاده می‌ کنند.

در سرقت این چنینی اگر به صورت مسلحانه باشد و یا در هنگام سرقت افراد مورد آزار و اذیت قرار بگیرند حداکثر مجازات برای آنها اعمال خواهد شد. اما مجازات سارقین در چنین شرایطی اگر برای اولین بار انجام گرفته باشد، قطع چهار انگشت دست راست، در صورت تکرار این چنین جرمی قطع پای چپ از بخش پایینی برآمدگی، مرحله سوم تکرار جرم حبس ابد و اگر جرم برای بار چهارم  تکرار شود حکم اعدام است. حتی اگر سرقت در زندان انجام شده باشد.

  • سرقت تعزیری:

به سرقتی که واجد شرایط سرقت حدی نباشد و پنج شرط زیر را دارا باشد سرقت تعزیری می‌گویند. انجام سرقت در شب باشد و تعداد سارقین دو نفر یا بیشتر باشد. به همراه داشتن سلاح ظاهری یا مخفی توسط یک یا چند نفر از سارقین یکی دیگر از شروط سرقت تعزیری است. رفتن سارق به بالای دیوار و شکستن هرز و یا کلید ساختن و همچنین رساندن آزار و اذیت به افراد و یا تهدید کردن آنها حین سرقت از دیگر شرایط سرقت تعزیری است.

لازم به ذکر است که سلاح مورد نظر از سلاح های گرم مثل تفنگ و نارنجک گرفته تا سلاح سرد مانند قمه، شمشیر، کارد، چاقو و پنجه بوکس را شامل می شود. همچنین سلاح سرد به سلاح های جنگی و نیز اسلحه شکاری مثل تفنگ ساچمه ای، تفنگ های مخصوص بیهوش کردن جانداران و حیوانات آبزی اطلاق می شود. همانگونه که شاهد هستید تفکیک سرقت حدی و تعزیری کار سخت و دشوار است که تنها با تشخیص درست یک قاضی و تخصص و تجربه بالای یک وکیل سرقت قابل اثبات است. و اما مجازات چنین سرقت‌هایی به طور دقیق مشخص نیست و بستگی به نظر قاضی پرونده دارد. اما مجازات فرد سارق از حبس سه ماه و یک روز تا دو سال به همراه ۷۴ ضربه شلاق متغیر است. ناگفته نماند در برخی از اوقات جرم، همه شرایط و لزوم سرقت حدی را نداشته و در نتیجه سرقت تعزیری محسوب می‌ شود. در چنین مواردی مجازات مشمول سرقت مشدد شده و در این صورت مجازات رد مال از ۵ تا ۲۵ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق خواهد بود.

وکیل سرقت کرج
وکیل سرقت کرج

روش اثبات جرم سرقت

برای اثبات جرم سرقت شهادت شاهد، اقرار متهم، ضبط صدا یا فیلم و… لازم است. در سرقت‌های حدی به روش های زیر اقدام به اثبات جرم می‌کند:

  • شهادت دو مرد عادل
  • اقرار فرد سارق در حضور قاضی البته شخص اقرارکننده باید مختار، بالغ و عاقل باشد. در چنین شرایطی مال مسروقه به صاحبش بر می گردد اما حد برای او جاری نمی شود.
  • علم شخص قاضی

همانگونه که در مطالب عنوان شد برای دفاع در چنین جرم‌هایی استفاده از یک وکیل سرقت خوب و باتجربه برای دفاع از حقوق فرد متهم بسیار مهم است.

شرایط تحقق جرم سرقت چیست؟

برای اینکه یک جرم تحقق یابد باید این شرایط طبق سرقت حدی و تعزیری که مشابه یکدیگر هستند انجام شده باشد. البته شرایط در خصوص سرقت‌های حدی وسیع تر و گسترده تر است. در زیر به شرح هر دو آنها می‌ پردازیم:

  • شرایط تحقق سرقت تعزیری
  1. در چنین جرمی سارق از روی عمد و عالمانه مالی متعلق به غیر را ربوده؛ بنابراین دزدی به قصد شوخی و اشتباه سرقت محسوب نمی ‌شود.
  2. عدم رضایت فرد مالباخته
  3. همراه داشتن سلاح به صورت مخفیانه در سرقت تعزیری
  4. سرقت از مال منقول انجام شود. سرقت اموال غیر منقول سرقت نمی ‌باشد‌.
  • شرایط تحقق سرقت حدی
  1. مال مورد سرقت در حرز باشد.
  2. هتک حرز توسط سارق
  3. خارج کردن مال مسروقه از حرز
  4. هتک حرز و مخفیانه سرقت کردن از آن
  5. سارق پدر یا جد پدری صاحب مال نباشد.
  6. ارزش مال مسروقه در هنگام خروج از حرز معادل چهار و نیم نخودطلای مسکوک باشد.
  7. عدم سرقت اموال دولتی و عمومی وقف عام و یا وقف بر جهات عامه
  8. انجام سرقت در زمان قحطی
  9. صاحب مال خواهان شکایت باشد و قبل از اثبات جرم سرقت او را نبخشد.
  10. مال مسروقه قبل از اثبات جرم به مالکیت سارق در نیامده باشد.
  11. سرقت از اموال سرقت شده و یا مغضوب نباشد.

مزایای مشاوره با وکیل سرقت

استفاده از وکلای متخصص و مجرب در مسائل حقوقی اهمیت زیادی دارد‌. چرا که او به قوانین و رویه پیچیده قانون تسلط و آگاهی دارد و می تواند به بهترین نحو از حقوق موکل خود دفاع نماید. عدم استفاده از وکیل در بسیاری از موارد باعث تضعیف حقوق فرد متهم شده است. استفاده از یک وکیل در این زمینه به دلیل تجربه و تخصص او باعث سرعت در روند پرونده می شود و مانع از ضررهای جبران ناپذیر در چنین پرونده هایی می شود. یک وکیل سرقت به مراتب بهتر از افراد عادی می ‌تواند دلایل را در زمان و موقعیت خود به کار گیرد و با توجه به دانش و تخصص بالای خود در این زمینه و فن بیان شیوا و محکمه پسند از حقوق موکل خود در دادگاه دفاع نماید.

استفاده از وکیل همچنین باعث کاهش میزان مجازات می ‌شود. چرا که با استفاده از تخصص و تجربیات خود بهترین شکواییه را تنظیم می ‌کند. یکی دیگر از مزایای استفاده از یک وکیل در چنین سرقت‌هایی این است که هر چند فرآیند رسیدگی به طور کامل به او واگذار نشده باشد، ولی اگر لایحه تقدیمی به دادگاه توسط او تنظیم گردد می تواند جریان رسیدگی را متحول کرده و دفاعیه قوی و قابل قبولی را داشته باشد.

هزینه مشاوره با یک وکیل سرقت

مشاوره با وکلای متخصص در خصوص جرم سرقت به صورت آنلاین و حضوری انجام می ‌شود. هزینه‌های مشاوره آنلاین به مراتب کمتر از مشاوره حضوری است و همچنین باعث صرفه جویی در وقت می شود. اما این مسئله که چه مقدار هزینه در بر دارد به فاکتورهای زیر بستگی دارد:

  • مدت زمانی که صرف دریافت مشاوره شده است.
  • تخصص وکیل در چه زمینه‌ای است؟
  • میزان تجربه یک وکیل چند سال است؟
  • میزان مدرک تحصیلی وکیل چقدر است؟

نکته‌ای که باید در اینجا به آن اشاره کنیم بیان این مطلب است که اصل و بنا در پرداخت هزینه وکیل بر اساس توافق طرفین می‌ باشد. در صورت عدم توافق طبق فاکتورهای عنوان شده تعیین می شود. حداکثر مبلغ دریافتی برای یک وکیل طبق آیین‌نامه مشخص شده است.

وکیل سرقت کرج
وکیل سرقت کرج

 کلام آخر

بر طبق قانون مدنی کشور سرقت یکی از جرایم کیفری در جامعه است که به دلیل مشکلات اقتصادی، نبود عوامل پیشگیرانه و همچنین مسائل خانوادگی و پرورشی در جامعه زیاد می شود. تعریفی که از سرقت بر طبق قانون مدنی کشور عنوان شده است که در آن فرد سارق مال دیگری را می رباید. سرقت به دو نوع سرقت حدی و تعزیری تقسیم می ‌شود. نکته حائز اهمیت در این چنین جرم‌هایی این مسئله است که بدون حضور یک وکیل سرقت هم شاکی و هم متهم دچار مشکل خواهند شد. چرا که اثبات جرم و میزان مجازات مسئله‌ای است که توسط یک فرد متخصص می تواند به بهترین شکل انجام شود.

پس به خاطر داشته باشید در چنین مواردی افراد می بایست از خدمات یک وکیل خوب و باتجربه بهره گیرند تا مانع از عواقب جبران ناپذیری که در چنین پرونده هایی به وجود می ‌آید، شوند. یک وکیل سرقت متخصص با استفاده از تجربیاتی که حاصل از کار بر روی چنین پرونده‌هایی است، بهترین روش و راهکار را برای اثبات بی‌گناهی موکل خود انجام می ‌دهد و در صورت عدم بی‌گناهی با استفاده از موارد قانونی مختلف مجازات موکل خود را به کمتری حد ممکن می رساند. برای تعیین وقت مشاوره با وکلای مجرب مجموعه ما، با ما در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
با ما تماس بگیرید