مهریه در طلاق توافقی - گروه وکلای البرز | موسسه حقوقی کرج
وکیل طلاق

مهریه در طلاق توافقی

مهریه در طلاق توافقی یکی از مورد بحث‌ترین دعاوی حقوقی می‌باشد. چرا که در طلاق توافقی همه چیز به خواسته و توافق طرفین وابسته است.

هنگامی که دو نفر تصمیم می‌گیرند به صورت توافقی به زندگی خود خاتمه دهند، زمانی را به بحث در رابطه با حق و حقوق مشترک خود اختصاص می‌دهند.

مهریه در طلاق توافقی

ابتدا با یکدیگر خلوت می‌کنند و در رابطه با تمام آنچه که می‌خواهند پس از طلاق نصیب‌شان شود تصمیم‌گیری می‌کنند. سپس پس از توافق کردن به مراجع قانونی مراجعه می‌‌کنند.

مهریه در طلاق توافقی همانند دیگر حقوق زوجین بسته به توافق دو طرف دارد. بسیار دیده می‌شود که مرد از زن می‌خواهد مهریه‌اش را تمام و کمال ببخشد تا او نیز راضی به جدایی شود. اما همیشه مهریه در طلاق توافقی بخشیده نمی‌شود. گاهی بخشی و در برخی مواقع تمام مهریه دریافت می‌شود.

هزینه دریافت مهریه در طلاق توافقی

هزینه دریافت مهریه در طلاق توافقی کم است. کم بودن این هزینه را می‌توان به دلیل توافق و اتفاق نظر طرفین دانست. می‌توانیم بگوییم اختلافات در طلاق توافقی کم است. چرا که زن و مرد قبل از جدایی بر سر حق و حقوق و همچنین خواسته‌های خود به اتفاق نظر رسیده‌اند. و حال تنها به رای دادگاه برای جدایی نیاز دارند.

نبود اختلاف میان زوجین باعث می‌شود تا دادگاه در مدت زمانی کوتاه‌تر بتواند رای طلاق را صادر کند. و مهریه توافق شده نیز به بانو تعلق گیرد.

توافقی بودن تمامی مراحل این طلاق باعث می‌شود تا نیازی به پرداخت هزینه‌های سنگین برای دریافت مهریه (به انگلیسی: Dowry) نباشد.

در برخی مواقع زن پس از بخشیدن مهریه و طلاق تصمیم می‌گیرد آنچه را که در ازای طلاق بخشیده است دوباره طلب کند. در چنین شرایطی زن باید هزینه زیادی صرف وکیل کند تا بتواند حق و حقوق از دست رفته خود را باز پس گیرد. در چنین شرایطی هزینه دریافت مهریه در طلاق توافقی بسیار بالاتر از مورد قبل است.

مهریه در طلاق توافقی

مشاوره حقوقی دریافت مهریه در طلاق توافقی

یکی از اقداماتی که می‌تواند در این مسیر به شما کمک کند مشاوره حقوقی دریافت مهریه در طلاق توافقی است. بدون مشورت با یک مشاور حقوقی فرآیند دادرسی و پیگیری پرونده حقوقی شما بسیار طولانی می‌شود.

از آنجایی که شما مهریه خود را از قبل طلاق تعیین کرده‌اید شرایط برای دریافت مهریه پس از بخشش کمی سخت خواهد شد. اما نگران نباشید. با کمک از یک مشاوره حقوقی می‌تواند حتی بعد از بخشش مهریه در طلاق توافقی حق و حقوق خود را باز پس گیرید.

مهریه در طلاق توافقی

بهترین وکیل برای مهریه در طلاق توافقی

وکلا خانواده موسسه البرز از بین بهترین وکلا برای دریافت مهریه در طلاق توافقی انتخاب شده‌اند. این وکلا خانواده که با عنوان‌هایی چون بهترین وکلا خانواده ایرانی و بهترین وکیل خانواده البرز نیز شناخته می‌شوند.
برای ارتباط با بهترین وکلای خانواده مجموعه البرز و دریافت مشاوره حقوقی می‌توانید از طریق شماره تماس ۰۹۱۲۲۶۴۳۵۱۷ با ما ارتباط برقرار کنید.

اگر دوست دارید از طریق دیگر روش‌های اینترنتی و غیر حضوری با مجموعه ما تماس بگیرید به صفحه اول این سایت مراجعه کنید. در این صفحه تمامی اطلاعات مورد نیاز برای برقراری ارتباط با ما قرار داده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
با ما تماس بگیرید