مشاور حقوقی خانواده - گروه وکلای البرز | موسسه حقوقی کرج
مشاوره حقوقی

مشاور حقوقی خانواده

مشاوره حقوقی خانواده (به انگلیسی: family law legal consulting) امروزه به یکی از ضروریات بدل گشته است زیرا حل دعاوی خو اختلافات خانوادگی مانند اختلاف بین زوجین و… زیاد به چشم می خورد.

متأسفانه در ده‌های اخیر مشکلات و دعاوی‌های خانواده بسیار گسترش یافته است. دلیل این گستردگی چیزی جز طلاق عاطفی نیست. با یک بررسی ساده متوجه می‌شویم که قدرت سازش و تحمل زوجین نسل جدید بسیار کمتر از زوجینی است که در ده‌ها و صده‌های گذشته زندگی می‌کرده‌اند.

مشاور حقوقی خانواده
مشاور حقوقی خانواده

ما قصد نداریم در این مقاله به بررسی مشکلات و دلایل عدم سازش زوجین بپردازیم. بلکه در این مقاله قصد داریم روش حل دعاوی‌ها و اختلافات خانوادگی را به شما عزیزان آموزش دهیم.

دعاوی‌ها و اختلافات خانوادگی ممکن است روزی برای ما نیز پیش بیاید. بنابراین نیاز است همه ما دانش نسبی در رابطه با حل دعاوی خانوادگی داشته باشیم.

طلاق، نفقه و حضانت فرزندان سه مورد از مهم‌ترین موضوعاتی است که مشاور حقوقی خانواده به بررسی و پیگیری آن‌ها می‌پردازد.

نقش مشاور حقوقی خانواده در طلاق

کمتر کسی است که واژه طلاق و جدایی برای‌اش ناشناخته باشد. همه ما در طول زندگی‌مان اختلافات و دعاوی‌هایی را پشت سر می‌گذاریم که در صورت حل نشدن می‌تواند به طلاق و جدایی منجر شود.

طلاق به عنوان آخرین اقدام برای کسانی در نظر گرفته می‌شود که با وجود تلاش فراوان برای سازش در زندگی زناشویی نتوانسته‌اند موفقیتی برای خود رقم زنند. این دسته از افراد تصمیم می‌گیرند با خاتمه دادن به زندگی مشترک خود برای همیشه از شر مشکلات زندگی مشترک‌شان نجات یابند. اصلا قصد نداریم طلاق را خوب یا بد جلوه دهیم. چرا که طلاق برای برخی از افراد عاقلانه‌ترین و بهترین تصمیم و در مقابل برای برخی دیگر بدترین تصمیم ممکن است.

هنگامی که فرد تصمیم به طلاق و جدایی می‌گیرد. شرایط و قوانین اجتماعی تمامی تلاش خود را به کار می‌گیرد تا زوجین را کنار یکدیگر قرار گیرد. فرد خواهان طلاق باید از تمامی موانعی که جامعه برای طلاق پیش روی او قرار می‌دهد عبور کند تا در نهایت موفق به جدایی شود.

این جا است که نقش و تاثیر مشاور حقوقی خانواده مشخص می‌شود. مشاور حقوقی خانواده در چنین شرایطی به عنوان یک نیروی محرک عمل می‌کند. شرایط و مشکلات زندگی فرد را بررسی می‌کند و بهترین راه‌ کار برای آسان نمودن مراحل طلاق و جدایی را در اختیار او قرار می‌دهد.

مشاور حقوقی خانواده
مشاور حقوقی خانواده

از معایب مشاوره نگرفتن از مشاوران حقوقی در امر طلاق می‌توان به طول کشیدن فرایند طلاق و ضایع شدن برخی از حقوق حاصل از زندگی مشترک اشاره کرد.

هزینه مشاوره حقوقی خانواده برای طلاق

هزینه مشاوره حقوقی برای طلاق یکی از مهم‌ترین مباحثی است که زیاد پرسیده می‌شود. در پاسخ به این سوال باید بگوییم هیچ کس این توانایی را ندارد که هزینه دقیق خدمات حقوقی را به ما بگویید. چرا که تعرفه خدمات حقوقی بسته به مرکز و وکیل منتخب تغییر می‌یابد.

بدون شک وکلا معروف‌تر و باتجربه‌تر برای ارائه خدماتی چون مشاوره حقوقی طلاق هزینه بالاتری دریافت می‌کنند. دانش و توانایی فرد در حل مسائل و پرونده‌های حقوقی در قیمت دریافتی او تاثیر فراوانی دارد.

دانش، تجربه و مهارت دسته‌ای از وکلا باعث می‌شود برخی از سخت‌ترین پرونده‌های قضایی نیز به سادگی قابل حل شدن باشند. همین موضوع باعث می‌شود تا این دسته از حقوق‌دانان با مراجعه کنندگان فراوانی رو‌به‌رو شوند. و برای ارائه خدمات حقوقی هزینه‌های بالایی دریافت نمایند.

در مقابل دسته دیگری از وکلا به دلیل نداشتن مراجعه کنندگان مجبور هستند با هزینه پایین‌تر کار کنند. در واقع این دسته از وکلا بسته به خدمات درجه یکی که ارائه می‌دهند هزینه متناسبی نیز دریافت می‌کنند.

نقش مشاور حقوقی خانواده در دعاوی حضانت

دعاوی مربوط به حضانت فرزندان از مهم‌ترین و سخت‌ترین دعاوی حقوقی مورد بحث در دادگاه‌های خانواده است.

پیچیدگی این دسته از مباحث حقوقی باعث می‌شود که نیاز به مشاوره حقوقی خانواده بسیار درک شود. کمک نگرفتن از مشاوران حقوقی در حل پرونده‌های مربوط به حضانت باعث می‌شود تا روند دادرسی و پیگیری پرونده بسیار طول بکشد. گاهی نیز پرونده‌های حقوقی مربوط به حضانت آنقدر پیچیده ‌است که بدون مشورت گرفتن از یک فرد حقوق‌دان امکان پیروزی برای شما میسر نمی‌باشد.  بنابراین اگر قصد دارید دعاوی حقوقی حضانت به نفع شما به پایان رسد، کمک گرفتن از مشاور حقوقی خانواده تنها چاره است.

تسریع روند پیگیری و دادرسی، دفاع صحیح از حق و حقوق خود، افزایش احتمال موفقیت در این دسته از پرونده‌ها از جمله مزایای مشاور حقوقی خانواده در دعاوی حضانت می‌باشد.

هزینه مشاوره حقوقی خانواده برای حضانت

هزینه مشاوره حقوقی خانواده برای حضانت نیز همچون سایر خدمات حقوقی قابل پیش‌بینی نیست. تنها راه مطلع شدن از این هزینه‌ها این است که ابتدا یک مشاور حقوقی حرفه‌ای انتخاب کنید. و سپس از طریق روش‌های ارتباطی او از هزینه دقیق خدمات حقوقی ارائه ‌شده توسط وی مطلع شوید.

فراموش نکنید که وکلای باتجربه و حرفه‌ای ممکن است هزینه بیشتری نسبت ‌به سایر وکلا از شما دریافت نمایند. این هزینه در مقابل خدمات گسترده‌ای که ارائه می‌دهند بسیار ناچیز است. همین موضوع باعث شده ‌است تا بسیاری از افراد با استقبال فراوان به سمت خدمات ارائه‌ شده توسط این افراد حرفه‌ای روانه شوند.

قطعا هیچ کدام از ما نمی‌خواهیم که وقت و زمان طلایی خود را صرف کمک گرفتن از افرادی کنیم که تجربه زیادی در زمینه حل پرونده‌های سخت حقوقی ندارند. این موضوع به‌ وضوح نشان می‌دهد که پرداخت هزینه‌های بالا برای استفاده از خدمات وکلای حرفه‌ای کار اشتباهی نیست.

مشاور حقوقی خانواده
مشاور حقوقی خانواده

نقش مشاور حقوقی خانواده در دعاوی نفقه

پرداخت نفقه یکی از مهم‌ترین وظایف سرپرست خانواده می‌باشد. چنانچه مرد در عمل به وظیفه خود کوتاهی کند، همسر و فرزندانش این امکان را خواهند داشت تا از او شکایت کنند. برعکس چیزی که به نظر می‌رسد، حل دعاوی مربوط به نفقه آنچنان هم آسان نیست.

عده‌ای تصور می‌کنند با شکایت کردن از سرپرست خانواده می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن نفقه خود را دریافت کنند. شما برای دریافت حق قانونی خود باید زمان زیادی را صرف پیگیری پرونده حقوقی خود کنید.

هنگامی که مراحل پیگیری پرونده شما انجام گرفت، دادگاه با بررسی نیازهای شما مقدار هزینه‌ای که باید بابت نفقه به شما پرداخت شود را تعیین می‌کند. کمک گرفتن از وکیل خانواده می‌تواند باعث شود که شما هزینه بیشتری را به‌عنوان نفقه از سرپرست خانواده دریافت نمایید.

هزینه مشاور حقوقی خانواده در دعاوی نفقه

شاید برای شما نیز سؤال باشد که هزینه دریافتی مشاور حقوقی خانواده در دعاوی نفقه چقدر است؟

در رابطه با این سؤال باید عرض کنیم که هزینه مشاوره حقوقی خانواده در دعاوی نفقه متغیر است. با یک پرس‌وجوی ساده می‌توانید متوجه شوید که وکلا هزینه‌های متفاوتی را برای ارائه خدمات خود در نظر می‌گیرند. میزان هزینه دریافتی برای ارائه خدمات حقوقی خانواده بسته به موضوع دعاوی و همچنین مدت‌زمانی که نیاز است وکیل برای رسیدگی به پرونده حقوقی صرف کند تغییر می‌یابد.

تفاوت قیمت‌ها ممکن است شما را سر درگم  کند. و تصمیم‌گیری برای شما سخت شود. قبل ‌از این‌ که تصمیم به انتخاب یک وکیل حرفه‌ای خانواده برای انجام خدمات حقوقی خود بگیرید. لازم است به این نکته توجه فرمایید.

یکی از ضرب‌المثل‌های پرکاربرد در زبان فارسی این است که هیچ ارزانی بدون ‌علت و هیچ گرانی بدون حکمت نمی‌باشد. اگر دیدید فردی با این ادعا که خدماتی با کیفیت ارائه می‌دهد از شما هزینه کمی را درخواست کرد. بدانید یک‌ جای کار می‌لنگد. اما از این نکته نیز غافل نشوید همیشه گران بودن قیمت یک کالا یا خدمات به معنی باارزش بودن و بالا بودن کیفیت آن نمی‌باشد.

بهترین مرکز مشاوره حقوقی خانواده

طبیعی است اگر پس ‌از خواندن این مقاله تصمیم گرفته‌اید که با یافتن بهترین مرکز مشاوره حقوقی خانواده در حل دعاوی خانوادگی خود موفق و پیروز شوید.

مجموعه حقوقی البرز به‌عنوان یکی از بهترین مراکز مشاوره حقوقی خانواده در ایران شناخته می‌شود. حل پرونده‌های حقوقی مربوط به دعاوی خانواده در سراسر ایران به‌ صورت حضوری و دورکاری باعث شده‌است تا نام این موسسه بر سر زبان‌ها بیفتد.

واقع شدن این مجموعه در استان البرز باعث شده است تا این موسسه به عنوان بهترین مرکز مشاوره حقوقی در البرز شناخته شود.

این مجموعه با ارائه خدمات آنلاین و غیرحضوری توانسته است شرایط را برای شهرت خود در سراسر ایران فراهم کند.

برای ارتباط با مجموعه حقوقی البرز می‌توانید از طریق شماره تلفن ۰۹۱۲۲۶۴۳۵۱۷ با ما ارتباط برقرار کنید.

چنانچه قصد دارید در شبکه‌های مجازی با ما صحبت کنید می‌توانید با لمس آیکون اپلیکیشن مورد نظر وارد همان برنامه شوید. حضور در موسسه حقوقی البرز امکان مشاوره حقوقی خانواده با بهترین وکلا خانواده را فراهم خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
با ما تماس بگیرید