هزینه حذف نام همسر از شناسنامه - گروه وکلای البرز | موسسه حقوقی کرج
وکیل طلاق

هزینه حذف نام همسر از شناسنامه

امکان حذف کردن نام همسر از شناسنامه (به انگلیسی: erase name of spouse after divorce) پس از طلاق باعث شده است تا بسیاری از افراد علاقه‌مند باشند با این اقدام تمامی خاطرات تلخ گذشته را فراموش کنند.

طلاق و جدایی برای بسیاری از افراد پیامدهای روانی فراوانی را به همراه خواهد داشت. آسودگی پس از شکست در زندگی زناشویی نیازمند گذشت زمان است. بسیاری از افراد پس از جدایی سعی می‌‌کنند با پاک کردن نام همسر از شناسنامه فرایند فراموشی را بسیار آسان کنند.

هزینه حذف نام همسر از شناسنامه
هزینه حذف نام همسر از شناسنامه

توجه داشته باشید پاک کردن نام همسر سابق از شناسنامه تنها به دلیل فراموشی یا نجات از خاطرات تلخ صورت نمی‌گیرد. گاهی برخی از افراد با دلایل شخصی اقدام به پاک کردن نام همسر از شناسنامه می‌کنند. در این مقاله سعی داریم اطلاعاتی را در رابطه با پاک کردن نام همسر از شناسنامه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

آیا پاک کردن نام همسر از شناسنامه تنها مختص به طلاق است؟

خیر. پاک کردن نام همسر از شناسنامه تنها متعلق به طلاق نیست. اگر مرگ باعث جدایی زوجین باشد نیز فرد این امکان را خواهد داشت تا نام همسر سابق خود را از شناسنامه‌اش پاک کند.

بسته به اینکه جدایی صورت گرفته بر اثر طلاق باشد یا مرگ قوانین متفاوتی برای فرد در نظر گرفته می‌شود. به بیانی می‌توانیم بگوییم برای پاک کردن نام همسر از شناسنامه یک سری شرایط نیاز است. بدون این شرایط امکان پاک کردن نام همسر از شناسنامه وجود نخواهد داشت.

برای پاک کردن نام همسر از شناسنامه پس از طلاق چه شرایطی لازم است؟

شرط لازم برای پاک کردن نام همسر از شناسنامه پس از طلاق،  ازدواج مجدد است. به بیانی شما تنها در صورتی می‌توانید نام همسر سابق خود را از شناسنامه پاک کنید که مجددا تشکیل زندگی داده باشید‌.

گاهی برخی از افراد پس از عقد و قبل از برقراری رابطه جنسی از یکدیگر جدا می‌شوند. به نظر شما تکلیف این دسته از افراد چیست؟

پاک کردن نام همسر از شناسنامه به شرط عدم برقراری رابطه جنسی بسیار آسان‌ است. فرد خواهان پاک کردن نام همسر از شناسنامه باید با در دست داشتن گواهی بکارت به دادگاه مراجعه کند. دادگاه پس از بررسی‌های لازم اجازه پاک کردن نام همسر از شناسنامه را صادر می‌کند.

هزینه حذف نام همسر از شناسنامه
هزینه حذف نام همسر از شناسنامه

پاک کردن نام همسر از شناسنامه پس از مرگ همسر چه شرایطی دارد؟

هنگامی که مرگ یکی از زوجین شرایط را برای جدایی فراهم کرده باشد، سخت گیری‌های کمتری برای پاک کردن نام از شناسنامه صورت می‌گیرد. اما باز هم برای جلوگیری از کلاه‌برداری‌ها و سوء استفاده‌ها شرایطی در نظر گرفته می‌شود.

زن یا مردی که همسرشان فوت کرده است می‌توانند با در دست داشتن مدارک ازدواج مجدد و گواهی فوت نام همسر سابق خود را از شناسنامه پاک کنند.

توصیه می‌کنیم قبل از هر گونه اقدام برای پاک کردن نام همسر سابق از شناسنامه با یک وکیل خانواده مشورت کنید.

هزینه حذف نام همسر از شناسنامه چقدر است؟

متاسفانه شرایط اقتصادی حاکم جامعه باعث می‌شود تا نتوانیم قیمت دقیقی برای ارائه خدمات گوناگون در نظر بگیریم. چرا که هزینه‌ها دائما در حال تغییر است.

اما نکته‌ای که نباید از آن غافل شوید این است که کمک گرفتن از یک وکیل خانواده آگاه می‌تواند موجب صرفه جویی در هزینه‌های اضافی گردد.

تعرفه حذف نام همسر از شناسنامه نباید بسیار زیاد باشد.

این هزینه به اندازه‌ای است که فرد بدون در نظر گرفتن محدودیت‌های حاصل شده بر اثر هزینه‌های سنگین توانایی انجام آن را داشته باشد.

برای مطلع شدن از هزینه حذف نام همسر از شناسنامه می‌توانید با مشاوران مجموعه ما تماس بگیرید.

مزایای کمک گرفتن از مشاوران حقوقی خانواده

اگر قصد دارید نام همسر سابق خود را از شناسنامه پاک کنید، می‌توانید با انتخاب یک مشاور حقوقی کار خود را آسان کنید. در واقع مشاوران حقوقی تمامی اطلاعات مورد نیاز برای انجام مراحل قانونی پاک کردن نام همسر از شناسنامه را در اختیار شما قرار می‌دهند.

دانستن این اطلاعات باعث می‌شود تا شما بهترین و آسان‌ترین راه را برای حذف نام همسر از شناسنامه بیابید.

اشتباه کردن در این مسیر ممکن است ضرر و زیان‌های اقتصادی فراوانی را برای شما به همراه داشته باشد. اما چنانچه قبل از هر گونه اقدام حقوقی با یک فرد حقوق‌دان و آگاه مشورت کنید احتمال خطا کردن شما در این مسیر کاهش می‌یابد.

هزینه مشاوره حقوقی حذف نام همسر از شناسنامه

هزینه مشاوره حقوقی حذف نام همسر از شناسنامه بسته به شیوه ارائه خدمات مشاوره‌ای متفاوت است. به عنوان مثال اگر شما از خدمات مشاوره‌ای حقوقی آنلاین استفاده می‌کنید انتظار می‌رود هزینه کمتری در رابطه با فردی که از هزینه مشاوره‌ حقوقی تلفنی استفاده می‌کند، پرداخت کنید.

نکته‌ای که نباید از آن غافل شوید این است که هزینه مشاوره حقوقی حذف نام همسر از شناسنامه بسیار کمتر از هزینه‌ای است که در صورت اشتباه در این مسیر به هدر می‌رود.

وکیل برای حذف نام همسر از شناسنامه

بسیاری از افراد دوست دارند انجام تمامی مراحل حقوقی و اداری لازم برای حذف نام همسر از شناسنامه را به یک وکیل کاربلد بسپارند. این دسته از افراد ترجیح می‌دهند تمامی اقدامات ضروری برای حذف کردن نام همسر را بدون حضور پیش ببرند.

انتخاب یک حقوق‌دان آگاه به عنوان وکیل برای حذف نام همسر از شناسنامه باعث می‌شود تا در کمترین زمان ممکن و بدون دردسر نام همسر قبلی‌تان از شناسنامه پاک شود.

این سوال پیش می‌آید که برای پاک کردن نام همسر از شناسنامه چقدر باید هزینه وکیل کنیم؟ یا به عبارتی هزینه وکیل برای حذف نام همسر از شناسنامه چقدر است؟

هزینه دریافتی توسط وکیل بر اثر عواملی چون پیچیدگی پرونده، مدت زمان لازم برای پایان بخشیدن به پرونده و همچنین دانش و تجربه وکیل منتخب متفاوت می‌باشد.

هزینه حذف نام همسر از شناسنامه
هزینه حذف نام همسر از شناسنامه

بهترین موسسه حقوقی برای حذف نام همسر از شناسنامه

موسسه حقوقی البرز بهترین موسسه حقوقی برای حذف نام همسر از شناسنامه در البرز است.

دانش و تجربه کارشناسان و حقوق‌دانانی که در موسسه حقوقی البرز به خدمت رسانی مشغول هستند باعث شده است تا لقب بهترین بودن برازنده این موسسه باشد.

برای دریافت خدمات مشاوره حقوقی و مشاوره‌ای البرز می‌توانید به صفحه اول این وب سایت مراجعه نمایید.

تمامی اطلاعات مورد نیاز شما برای برقراری ارتباط با ما در این صفحه قرار داده شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
با ما تماس بگیرید