وکیل اعاده حیثیت کرج - گروه وکلای البرز | موسسه حقوقی کرج
کیفریمشاوره حقوقیوکیلوکیل آنلاینوکیل جرائم و مجازاتهاوکیل کیفری

وکیل اعاده حیثیت کرج

وکیل اعاده حیثیت

اعاده حیثیت به موضوع حقوقی و قانونی اطلاق می شود که در آن فرد مورد افترا قرار گرفته و برای دفاع از حق خود و رفع این افترا اقدام به شکایت در مراجع قضائی و قانونی می کند. شکایت در مورد اعاده حیثیت در بسترهای مختلفی انجام می گیرد. البته با شرایط کاملا قانونی چنین مشکل هایی می توانند حل و برطرف شوند و رضایت طرفین جلب شود. وکیل مجرب اعاده حیثیت(به انگلیسی:advocate of dignity) نیز در این زمینه فعالیت هایی عالی و مورد توجه دارد که می توان به آسانی امور خود را به آنها سپرده و راهنمایی ها و مشاوره های حقوقی لازم را از آنها دریافت کرد.

در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با مفهوم اعاده حیثیت و نحوه حل چنین مشکلات با وکلای مجرب و ویژگی های آنها در این باره آشنا شوید و بتوانید به راحتی در صورت بروز چنین مشکلاتی آنها را با داشتن اطلاعات کافی و مورد نیاز در سریع ترین زمان ممکن حل و برطرف نمایید.

وکیل اعاده حیثیت کرج
وکیل اعاده حیثیت کرج

مفهوم اعاده حیثیت چیست؟

اعاده حیثیت مفهومی می باشد که امروزه افراد بسیاری در این باره به مراکز قضائی مراجعه کرده و اقدام به شکایت در این باره می نمایند. اعاده حیثیت در واقع به اموری گفته می شود که شخصی از شخص دیگر شکایت کرده و این شکایت به نتیجه ای نرسیده است و در نهایت مشخص شده است که فرد متهم بی گناه بوده و هیچ جرمی انجام نداده است. در این شرایط فرد اقدام به اعاده حیثیت کرده و در این باره از فردی که به او افترا زده است شکایت می کند.

با توجه به بالا بودن چنین شکایت هایی حقوقدانان شرایطی را فراهم کرده اند تا قبل از هر گونه اقدام به انجام شکایتی ابتدا با اهل فن در این باره مشورت کرده و سپس در صورت نیاز اقدام به شکایت کنند. تا به این شکل نیز پرونده های قضایی مربوط به این امر زیاد نشود و در مراجع قضایی و حقوقی مشکلی به وجود نیاید. اگر فردی به شخصی حقیقی یا حقوقی چیزهایی نسبت دهد که این موارد کاملا غلط و غیر واقعی هستند شخص حقیقی یا حقوقی می تواند اقدام به نشر اکاذیب نماید. به این صورت کار اعاده حیثیت صورت می گیرد.

اعاده حیثیت طبق مواد قانونی مختلف شرایط خاصی دارد و هر نوع اعاده حیثیتی می تواند به روش های مختلف و درست و قانونی حل شود. برای حل بهتر و سریع تر چنین موانعی می توان وکیل مجرب اعاده حیثیت را همراه خود داشته و از راهنمایی ها و مشاوره های چنین وکلای خوب و ارزشمند بهره لازم را برد. با توجه به مشاوره های اصولی و درست آنها نیز می توان چنین دعاوی و شکایات را به آسانی حل نمود.

قوانین مندرج به اعاده حیثیت

اعاده حیثیت همانند هر امر حقوقی و قانونی دیگری دارای ماده های قانونی مختلفی می باشد که بر اساس این مواد این شکایات مورد بررسی قرار می گیرند و به روش های درست اقدام به حل آنها می شود. از مهم ترین قوانین و ماده های مندرج برای اعاده حیثیت می توان موارد زیر را نام برد:

  • اصل ۱۷۱ قانون اساسی بیان می دارد؛ اگر قاصی پرونده در مورد متهم دچار خطا و تقصیری شود و ضرری به متهم برسد شخص متهم می تواند اعاده حیثیت کرده و دعاوی خود را در این زمینه انجام دهد.
  • ماده ۶ قانون وکالت بیان می دارد؛ اگر شخص وکیل به دلایل اخلاقی، ممنوع الوکاله شده باشد بعد از ۵ سال از تاریخ صدور حکم می تواند اعاده حیثیت کرده و از حق و حقوق خود دفاع کند.
  • ماده ۲۶ قانون مجازات اسلامی درباره مجازات تبعی صحبت به میان آورده است و اگر شخصی مرتکب این جرم شود مجازات تبعی شامل حال او می شود.
  • ماده ۵۷۵ قانون تجارت اظهار دارد که ورشکستگان متهم به تقلب می توانند اعاده حیثیت کرده و به حق قانونی خود برسند.

این مواد قانونی کاملا صحیح بوده و هر شخصی که قصد اعاده حیثیت دارد می تواند با توجه به مشکل خود به این صورت اقدامات لازم را انجام داده و اعاده حیثیت انجام دهد.

دفاعیات مورد قبول برای اعاده حیثیت

افترا به یک شخص در زمینه های مختلفی انجام می گیرد و فرد مقابل نیز می تواند دادخواست اعاده حیثیت داشته باشد. اما فرد خطاکار می تواند در این باره دفاعیات خود را ابلاغ کرده و به این شکل به صورت قانونی از خود دفاع کند. دفاعیات فوق با کمک وکیل انجام می گیرد‌. اما با داشتن اطلاعات کافی از چنین راه های دفاعی در این باره می توان از حق خود دفاع کرد‌. از جمله راه های دفاع از خود برای اعاده حیثیت به گزینه های متعددی در زیر اشاره می کنیم:

  • متهم می تواند دفاع خود را اینگونه ابلاغ کند که با کاری که انجام داده، قصد خیرخواهی و سود رسانی به کشور و یا حتی یک شخصی را داشته است.
  • می تواند اظهار کند، شخصی که به او جرمی را نسبت می دهد قبلا از بیان اظهارات او اعلام رضایت داشته است.
  • اگر متهم بتواند به خوبی از خود دفاع کرده و اقرار کند که بر اساس حقایق چنین کاری کرده و چنین سخنانی گفته می تواند از محکومیت رهایی یابد.

با این دفاعیات متهم می تواند از خود دفاع کرده و از مشکل رهایی جوید. حتی این متهم می تواند با صحبت با شاکی و جلب رضایت او از این محکومیت رهایی یافته و به این صورت مشکل طرفین حل شود. انجام اعاده حیثیت نیز در هر زمان می تواند انجام گیرد و طرف مقابل در هر زمان که خواست می تواند اعاده حیثیت کند.‌ اما فرد متهم نیز با دفاع درست و صحیح می تواند از محکومیت خلاص شود و به این شکل مشکلات آنها از راه قانونی و درست حل و برطرف شود.

وکیل اعاده حیثیت کرج
وکیل اعاده حیثیت کرج

مجازات اعاده حیثیت

اعاده حیثیت همانند هر جرم دیگری دارای مجازات هایی می باشد و بر اساس نوع جرم صورت گرفته مجازات آن نیز متفاوت می باشد. به عنوان مثال؛ اگر طبق ماده ۶۹۷ شخصی به صورت لفظی به دیگری افترا زده و جرمی را به او نسبت داده باشد و نتواند این جرم را ثابت کند مجازات او یک ماه تا یک سال حبس می باشد. همچنین ۷۴ ضربه شلاق نیز باید جزو مجازات او قرار گیرد و یا یکی از این دو مجازات زندان و یا حبس باید برای مجرم در نظر گرفته شود.

همچنین ‌اگر جرمی همچون زنا را به دیگری نسبت داده باشند و اگر شخص نتواند آن را ثابت کند در این صورت مجازات او ۸۰ ضربه شلاق است. اگر افترا به صورت عملی انجام گیرد؛ به این صورت که شخصی لوازم مختلف را عمدا در جیب دیگری قرار دهد و یا در منزل او قرار دهد و افترا بزند، اگر ثابت شود فردی که به او افترا زده شده است بی گناه است، متهم به ۷۴ ضربه شلاق و یا ۶ ماه تا ۳ سال حبس محکوم می شود.

اگر اعاده حیثیت نسبت به نشر اکاذیب صورت گیرد بر اساس قانون ۶۹۸ قانون مجازات اسلامی محکوم به مجازات دو ماه تا دو سال حبس و یا ۷۴ ضربه شلاق می شود. همچنین اگر بر اساس ماده ۷۰۰ قانون مجازات اسلامی شخصی به صورت کتبی یا شفاعی شخصی را مورد افترا قرار دهد به یک ماه تا ۶ ماه حبس محکوم می شود. این مجازات ها برای هر کدام از انواع افترا قابل اجرا می باشد و اگر شخص افترا زننده نتواند حقیقت حرف خود را ثابت کند به این مجازات ها محکوم می شود.

از این رو بهتر است قبل از انجام چنین اموری مدارک لازم را داشته و اطمینان خاطر حاصل نمود که می توان درست بودن این اتهام را اثبات کرد و افترا نمی باشد. در غیر این صورت شخص مقابل می تواند اعاده حیثیت کند و فردی که افترا زده است به صورت کاملا قانونی مشمول مجازات می شود. برای اثبات ادعا های خود و درست بودن آن می توان از وکیل مجرب و بسیار متخصص در این زمینه کمک های لازم را گرفت تا بتوان به راحتی و به صحیح ترین و آسان ترین راه ممکن حقیقت ادعاهای خود را ثابت کرد. به این صورت حقی از طرفین ضایع نمی شود و به راحتی می توان‌ عدالت را برقرار کرد.

اهمیت داشتن وکیل اعاده حیثیت

همان طور که می دانید، اعاده حیثیت در جامعه امروزی بسیار زیاد اتفاق می افتد و در مراکز قضائی چنین پرونده هایی حجم بالایی دارند. اما این مشکلات می تواند به راحتی حل شود و حل راحت و سریع آن ها تنها با وجود یک وکیل خوب و مجرب انجام می گیرد. از این رو اهمیت داشتن وکیل اعاده حیثیت بسیار زیاد می باشد. با داشتن چنین وکلای حرفه ای می توان در هر زمان از حق و حقوق خود دفاع لازم را کرده و اعاده حیثیت نمود.

اگر وکیل اعاده حیثیت در طول روند پرونده حضور نداشته باشد و از راهنمایی ها و مشاوره های حقوقی آنها کمک های لازم را نگیریم نمی توانیم به خوبی از حق خود دفاع کنیم و در این صورت حق ما ضایع می شود. همچنین ممکن است به دلیل عدم دفاع مناسب از خود موقعیت شغلی و بسیاری از موقعیت های دیگر را از دست بدهیم و همچنین در آخر، پرونده به نتیجه ای مثبت نرسد. روند پرونده نیز بسیار طولانی تر می شود. اما وجود وکیلی مجرب در این زمینه می تواند تمامی این مشکلات را به راحتی حل نماید.

وکیل اعاده حیثیت به دلیل تخصص و تجربه بالای خود می تواند بهترین دفاع ممکن را از موکل خود داشته باشد. او همچنین می تواند روند پرونده را سریع تر کرده و موکل نیز اطمینان خاطر حاصل نماید که پرونده او به نتیجه ای خوب و مطلوب می رسد. به این شکل مشکلات مختلفی در این زمینه حل و برطرف می شوند و می توان با توجه به این موارد به اهمیت داشتن یک وکیل اعاده حیثیت خوب پی برده و در حل و برطرف کردن امور خود از آنها کمک و راهنمایی های لازم را دریافت کرد.

وکیل اعاده حیثیت کرج
وکیل اعاده حیثیت کرج

فعالیت های مهم وکیل اعاده حیثیت

وکیل اعاده حیثیت در طول روند پرونده به صورت قانونی فعالیت هایی دارد که بر اساس آنها می توان پرونده ای موفق داشت‌. فعالیت های او روند کاملا قانونی داشته و به هیچ عنوان خطایی در آن دیده نمی شود. از مهم ترین فعالیت های وکیل اعاده حیثیت مشاوره های حقوقی عالی چنین وکلا می باشد. پرونده های مربوط به اعاده حیثیت ممکن است دارای پیچیدگی هایی باشند‌. از این رو حتما باید از مشاوره های حقوقی وکلای حرفه ای در این زمینه بهره مند شده و به این شکل ابهامات خود را به درستی و به آسان ترین شکل ممکن حل و رفع کرد.

فعالیت دیگر وکیل اعاده حیثیت تنظیم شکوائیه اعاده حیثیت می باشد. اگر از فردی شاکی بودیم که از طرف او مورد افترا قرار گرفته ایم می توانیم نسبت به او اقدام به تنظیم شکوائیه کنیم. برای این کار باید حتما وکیل مجرب در این زمینه را داشته باشیم و به کمک وکیل مورد اطمینان خود کار تنظیم شکوائیه اعاده حیثیت را به انجام رسانیم. اعاده مال، یکی دیگر از مهم ترین فعالیت های وکیل اعاده حیثیت مجرب و حرفه ای می باشد.

اگر تمامی مواردی که در نتیجه افترا از دست رفته است به فرد باز گردد در این صورت می توان اعاده حیثیت کرد. این موارد می تواند شامل موارد مالی و مادی باشد. فرد می تواند با ارائه مدارک معتبر برای خسارت به مالش مطالبه اموال انجام دهد. این کار به کمک وکیل مجرب در این زمینه به درست ترین شکل ممکن انجام می گیرد و فرد می تواند به مال خود دوباره دست یابد و از لحاظ مادی مانند قبل شود. اعاده حیثیت از مهم ترین فعالیت های وکیل در این زمینه است. اگر افترا و تهمت صورت گیرد فرد از لحاظ مادی و معنوی دچار اختلال می شود و زندگی او دچار آسیب هایی می شود. در این صورت باید به طور جدی تر اقدام به حل چنین موانعی نمود که وکیل اعاده حیثیت در این باره نیز کار خود را به درستی انجام می دهد‌.‌

جبران خسارت مادی و معنوی نیز از دیگر فعالیت های وکیل اعاده حیثیت می باشند. اگر فردی که مورد اتهام قرار گرفته است از لحاظ مادی و معنوی به او خسارت وارد شود؛ فردی که افترا زده است باید خسارت وارده را پرداخت نماید‌. در این زمینه نیز وکیل مجرب کمک های لازم را می کند و می توان به کمک این وکلا این مشکلات را نیز حل و برطرف کرد. به این شکل می توانید از فعالیت های عالی وکیل اعاده حیثیت مجموعه ما بهره مند شده و با سپردن امور خود به آن ها پرونده های عادلانه و موفق داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
با ما تماس بگیرید